آخرین اخبار

مهاجری: کرسی قالیباف پس از ریاست، متزلزل خواهد بود

در پیش‌بینی محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی آمده است: آقای قالیباف قطعا با دخالت‌های بیرونی رئیس مجلس خواهد شد، البته کرسی ریاست او پایه‌های متزلزل خواهد داشت و مجبور است حرف تندرو‌ها را گوش کند.

اشتراک گذاری
15 اسفند 1402
کد مطلب : 12151

در پیش‌بینی محمد مهاجری، تحلیلگر مسائل سیاسی آمده است: آقای قالیباف قطعا با دخالت‌های بیرونی رئیس مجلس خواهد شد، البته کرسی ریاست او پایه‌های متزلزل خواهد داشت و مجبور است حرف تندرو‌ها را گوش کند.

محمد مهاجری

توازن/به گزارش رویداد۲۴؛   نامه‌نیوز نوشت: محمد مهاجری فعال سیاسی اصولگرا درباره تعداد بالای آرای باطله در انتخابات مجلس گفت: فقط تعداد آرای باطله در تهران قریب به ۳۰۰ هزار رأی بود. وقتی به آرای منتخب اول نگاه می‌کنیم فاصله آرای آقای نبویان با آرای صحیح نزدیک به ۹۵۰ هزار رأی است. همچنین به نسبت ۷.۵ میلیون نفری که می‌توانستند در تهران رأی دهند آقای نبویان با ارفاق توانست ۸ درصد آرای تهرانی‌ها را جذب کند.
بنا بر این گزارش، بخش‌هایی از گفت و گوی مهاجری را در ادامه می‌خوانید:

*تعداد قابل توجهی از افراد برگه‌های رأی را ناقص پر کردند، با توجه به آنکه برگه رأی در تهران ۳۰ جای خالی دارد، این مسئله نشان می‌دهد که علاقه مندی مردم به نوشتن نام نامزد‌های این دوره در برگه رأی بسیار پایین بود و به اعتقاد من برگه‌هایی که فقط نام ۲ یا سه نامزد در آن‌ها نوشته شده اند نیز فرقی با آرای سفید ندارند.

*یک زمانی در تهران منتخب نخست ۲ میلیون رأی داشت، این دوره از انتخابات آنقدر سطح کاندیدا‌ها پایین بود که عمده رأی دهندگان ترجیح دادند به نوشتن نام نهایتا ۵ تا ۱۰ نامزد اکتفا کنند، از این رو تکلیف ۱۶ کرسی حوزه انتخابیه تهران در دور دوم انتخابات مشخص می‌شود.


بیشتر بخوانید: تغییر سرنوشت سیاسی قالیباف؛ چالش اعتبارنامه اجرا می‌شود


*مردم تغییر فاز دادند، البته اگر اصلاح طلبان با تمام قوا نیز وارد انتخابات می‌شدند وضعیت بهتر از این نمی‌شد، چون جامعه ایرانی به ویژه در کلانشهر‌ها دیگر ذائقه سیاسی ندارد. معتقدم مردم دیگر در فضای سیاسی سیر نمی‌کنند و نیاز نمی‌بینند که تحولات و اتفاقات سیاسی را برای تحقق برخی اهداف رصد کنند چراکه این کار را کاملا بی معنا می‌دانند.

*آقای قالیباف قطعا با دخالت‌های بیرونی رئیس مجلس خواهد شد، چون در مجلس یازدهم حتی کسی در تراز آقای قالیباف وجود ندارد. گرچه شخص آقای قالیباف به لحاظ سطح سیاسی، شخصیتی درجه ۳ است، اما خرمندترین فرد در مجلس دوازدهم محسوب می‌شود. البته کرسی ریاست او پایه‌های متزلزل خواهد داشت و مجبور است حرف تندرو‌ها را گوش کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هجده =